понедељак, 12. јануар 2015.

2015. Почните са добрим циљем да се одрекнете прерађене хране у 2015.


 И у свету хране, постоји низ нездравих намирница од које су наши стомаци окренути. Да једете боље је циљ за 2015., размислите и пустите да ова прерађена храна остане у 2014.

1. Ароматизовани јогурти............. су богати високим количинама шећера, вештачких заслађивача, боја и укуса између осталих сумњивих типова састојака. Направите сами кефир или тражите обичне, органске јогурте или кисело млеко. Желите јагоде? Додај их сами.

Прочитајте више о правилима за памћење приликом куповине јогурта

2. конзервирано ништа: Има толико конзервиране робе у супермаркету да је тешко  да су све лоше за нас. И док многи садрже здраве састојке као пасуљ или парадајз, постоји велики ризик од свих хемикалија у  конзерви, односно БПА (бисфенол-А). Не варајте се пазите се и од лименки са етикетема  не садржи БПА, МСГ и сличне отрове тј. емулгаторе конзервансе... Многи од оних који садрже су упаво декларисани да не садрже и друге  хемикалије које могу бити једнако нездраве. И имајте на уму да  већина конзерви такође садржи сувишне количине соли.



3. Енергетски производи: Они су згодан, укусан и обично препун шећера оброк. Пун хексан-екстракта протеина+hexane-extracted protein+ соја уље. Можете постићи исто и брзо поправити енергију са шачицом орашастих плодова, мало семења и неколико комадића воћа (свеже или суво). Или да одвојите мало времена па испечете своје енергетске плочице где можете да контролишете састојке. Чиа семе, спирулина, перуанска мака, мед, семе коприве...

4. крофне: Да ли овде заиста треба  објашњење? Никад нису здраве и то су празне калорије!

Прочитајте више о томе како прерађена храна  те убија

  5. Газирани сокови: Дијетални или обични исто је стварно нема користи, а ако је у питању сок у лименци, то је још горе. Дијетални сокови садрже вештачке заслађиваче и редовно  су препуни са високо фруктозни кукурузни сируп. Чак природни сокови могу да садрже више од 40 грама шећера по бочици! Определите се за газирану воду уместо њих.

САМО 10 ФИРМИ КОНТРОЛИШЕ сву храну НА СВЕТУ И ЗАПОШЉАВА милијарде људи


Прехрамбена индустрија запошљава више од милијарду људи, односно трећину светске радне снаге. У игри су хиљаде играча, ипак њих 10 одређује правила.



У извештају из 2013. године под називом "Иза брендова", организација Оксфам говори десет главних најутицајнијих светских корпорација, које се баве производњом и прометом хране и пића, и њиховом утицају на наше навике у исхрани, на оно што сваког дана стиже у наше тањире , али ио утицају на животну средину и односу према радницима.

Свих десет компанија имају годишње приходе који се броје у десетинама милијарди долара, њих пет има бар 50 милијарди у активи, а четири је прошле године имали профит већи од шест милијарди долара.

Њих 10 запошљава више од милион и по људи, а још неколико милиона ради за њих по уговору. Наравно, троше много новца за маркетинг, а њих Девет је међу највећих 100 оглашивача на свету.

Ево ко контролише светску храну:

Нестле

Приходи: 103,5 милијарди
Трошкови оглашавања: 3 милијарде
Профит: 11,2 милијарде
Запослених: 333.000
Апсолутни гигант прехрамбене индустрије. Обрће највише новца, запошљава највише људи, а међу 8.000 брендова под капом компаније налазе се Буитони, Нестле и Делта сладоледи, воде Перије и Сан Пелегрино ... Оксфам наводи да је Нестле компанија са највишим оценама у категоријама транспарентности, односа према изворима и климатским променама.


Унилевер група

Приходи: 68,5 милијарди
Трошкови оглашавања: 7,4 милијарди
Профит: 6,7 милијарди
Запослених: 174.381
Британско-холандска група осим хране и пића производи и козметику и кућну хемију. Ипак, храна доноси половину прихода ове компаније. Познати брендови су Липтон чајеви, хелманс мајонез, Кнор и амерички избор Бен енд Џери сладоледи. Оксфам сврстава Унилвер при самом врху по питању односа према радницима и заштити човекове околине.


ПепсиЦо Инц.

Приходи: 66,4 милијарди
Трошкови оглашавања: 2,5 милијарде
Профит: 6,7 милијарди
Запослених: 274.000
Иако позната пре свега по напицима Пепси, Маунтин дју и Геторејд, ПепсиЦо је власник познатих брендова Доритос и Квејкер. Компанија се увек налази при врху свих листи најјачих брендова, ау последње време све више води рачуна о лансирању здравијих производа.


Монделез

Приходи: 35,5 милијарди
Трошкови оглашавања: 1,9 милијарди
Профит: 3,9 милијарди
Запослених: 107.000
Иза овог имена се практично крије за многе познатији Крафт. Монделез је настао 2012. године, када је управа Крафта одлучила да се подели на две компаније, а под капом Монделеза су брендови као што су Кедбери, Орео, Барни, Милка, Филаделфија, Тоблероне ... Иако се сврстава међу највеће играче, Оксфам је доделио ниже оцене за транспарентност и за политику према климатским променама.


Марс

Приходи: 33 милијарди
Трошкови оглашавања: 2,2 милијарди
Профит: није објављено
Запослених: 60.000
Марс је једина приватна компанија од ових десет иу породичном је власништву некада најбогатије америчке породице Марс. Осим познатих "слатких" брендова Марс, Сникерс, М & М, Милки веј, њихов је и пиринач Анкл Бенс. Оксфам није доделио високе оцене за однос према води и земљи.


Келлог

Приходи: 14,8 милијарди
Трошкови оглашавања: 1,1 милијарда
Профит: 1,8 милијарди
Запослених: 30.277
Најмања компанија по величини прихода, али не и по броју великих брендова. Ту су бројне цереалије и чувени Принглес, Киблер, Гарденбургер, Поп Тартс ... При дну листе "зелених" међу десет највећих, али је добила добре оцене за напоре да смањи штетне емисије гасова приликом производње и транспорта робе.


Џенерал Милс

Приходи: 17,9 милијарди
Трошкови оглашавања: 1,1 милијарда
Профит: 1,8 милијарди
Запослених 43.000
Код нас мало позната компанија, једна од највећих у свету. Џенерал Милс је лидер у трговини брашном у САД, а води и веома познате америчке брендове као што су Бети Крокер (десерти), Грин Џајант (замрзнуто поврће и воће) и Пилсбери (тесто), али и чувени Цхеериос. Оксфам истиче да је компаније некада имала ниске оцене за однос према животној средини, али да у последње време мења политику према производњи и транспорту робе како би се смањиле штетне емисије гасова.


Кока-кола

Приходи: 46,9 милијарди
Трошкови оглашавања: 3 милијарде
Профит: 8,6 милијарди
Запослених 130.600
Бренд број 1 у свету, уз 28200000000 продатих сандука пића. О компанији не треба трошити превише речи, а Оксфам је сврстава при врху и за однос према животној околини, али и за однос према правима радника.


Даноне

Приходи: 29,3 милијарди
Трошкови оглашавања: 1,2 милијарде
Профит: 2 милијарде
Запослених 104.643
Чувена француска компанија одавно је раширила своју мрежу на цео свет, а досад јој је највеће тржиште била Русија. Највећи део прихода убира уз титулу највећег светског произвођача млечних производа, али су ту и беби храна, као и флаширана вода Евијан. Оксфам је у друштво топ 10 доделио високе оцене за транспарентност и однос према извориштима воде, али ниже за однос према обрадивом земљишту, као и за политику према радницима у пољопривреди.


Асошијејтед Бритиш фудс

Приходи: 21100000000
Трошкови оглашавања:?
Профит: 837 милиона
Запослених 112,652
Најпознатији бренд код нас је Твиннингс чај, али АБФ широм света пласира свој шећер и зачине и снабдева неколико произвођаче сировинама. Такође у Британији је познат бренд Санблест (хлеб и пецива), а широм света знају за Овалтине и уља Мазола ... Компанија се проширила на глобалном тржишту захваљујући бројним аквизицијама. То значи и да своје стандарде мора изнова да примењује, па Оксфам наводи замерке за однос према коришћењу воде.
http://natura-kutak.blogspot.com/2014/12/namirnic-koje-bi-trebalo-odmah-da.html

Нема коментара:

Постави коментар