четвртак, 30. април 2015.

superhrana stvarno ima super moći

Mnogobrojne poznate ličnosti tvrde da određene namirnice imaju super moći i razlog su njihovog dobrog izgleda i opšteg zdravlja.

Tiper tvrdi da super hrana ima supermoći
Zaista, akai bobice povezane su sa mršavljenjem i prevencijom raka, semenke lana sa snižavanjem krvnog pritiska i smanjenim rizikom od srčanih oboljenja, dok se kokosovo ulje slavi kao pomoć prilikom mršavljenja. Ali kako da znamo da li su oni zaista tako moćne kada smo ih postali svesni tek u poslednjih nekoliko godina?

Jedna žena, koja se hrani superhranom ceo život tvrdi da su njena koža bez bora, neogranična energija i činjenica da ona ne ide kod doktora siguran dokaz moći ovih namirnica. Ona je Tiper Luis, ima 43 godine i živi u Londonu. 

Tiper je odrasla je na farmi i brzo postala fascinirana snagom biljaka, kineske medicine i organskih proizvoda. Vegan je od svoje 18. godine, a studirala je moć lekovitog bilja i biljaka.

-Počela sam da ih koristim pre dvadeset godina kada nisu bile u trendu, ali sam ih ja volela i tada, počinje Tiper svoju priču o svojoj ljubavi prema lekovitim biljkama. 

Pojam "superhrana" odnosi se na namirnice, koje imaju izuzetno visoki nivo fitonutrijenata, odnosno  sa veliku koncentraciju vrednih sastojaka, pre svega, minerala, vitamina, proteina, esencijalnih aminokiselina, antioksidanata, nezasićenih masnih kiselina i drugih korisnih sastojaka, a pritom imaju malu malu kalorijsku vrednost.
U kategoriju superhrane spadaju: koreni, semenke, lišće, alge, bobice i drugi delovi biljaka koji se upotrebljavaju kako u prirodnom obliku, tako i u vidu praha, kapsula, sokova i tinktura.
Tiper počinje dan sa smutijem od zelenog praha i polena. Za ručak, jede zdravu salatu, a kafu je zamenila zdravim matcha zelenim čajem, koji je jak antioksidanat i posebno bogat katehinima - najmoćnijim i najkorisnijim antioksidansom.

Dokaz moći ovih supernamirnica je ona sama. Kako kaže, nikada se nije ni osećala ni izgledala bolje.

- Ljudi su mi se smejali što držim flašu zelene vode na stolu na poslu, ali ja jednostavno ne mogu da zamislim da živim na drugačiji način. Mojoj zdravoj ishrani zahvalna sam na energiji koju imam. Kada sam se loše hranila kao student, bila sam namrgođena i moj um nije tako brz, kaže Tiper.

Ne samo da se oseća bolje, već zahvaljujući svoj zdravoj ishrani, ona se retko razboli.

- Ja čak ni nemam doktora, kaže Tiper.

Svoju ljubav prema superhrani prenela je i na svog dečka. Tiper i njen izabranik nisu jedini koji su prešli na ovaj vis ishrane. I veliki broj slavnih ličnosti, među kojima su najpoznatije Viktorija Bekam, Miranda Ker i Rouzi Hantington-Vajtli veliki su ljubitelji ovih namirnica.

Najpoznatiji „predstavnici“ superhrane su: bobice godži i asai, alge spirulina, hlorela i kelp, semenke konoplje, koren make, kakao prah i puter, čia semenke, kokosovo ulje, kinoa, sok od ječmene i pšenične trave, prah listova moringe i drugo. Neko izdvaja u superhranu organski gajeno ili samoniklo zeleno lisnato povrće, kao što su raštan, divlja kopriva, maslačak i tušt.



Нема коментара:

Постави коментар